KMSKA zkt Stagiar(e) Digitale Marketing

Hou je van digitale uitdagingen? Ben je iemand die graag sociale media-content creëert en websites up-to-date houdt? Vind je het leuk om hands-on mee te werken aan digitale marketing? Ideaal! Het KMSKA zoekt een stagiair(e) digitale marketing.

Reageer snel. Wie weet werk jij binnenkort mee in ons Europees topmuseum.

Het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen (KMSKA) is het belangrijkste kunstmuseum van Vlaanderen. Met absolute topwerken van de Vlaamse primitieven en de Antwerpse barok tot een omvangrijke verzameling moderne kunst met Rik Wouters, Henri de Braekeleer en René Magritte. Het museum biedt twee werelden in één, met oude meesters in de historische zalen en moderne meesters in het nieuwe volume. Het kroonjuweel is de grootste collectie van James Ensor ter wereld. Hij is het scharnierpunt tussen beide werelden. Het KMSKA bedacht ook een gevarieerd activiteitenprogramma dat focust op beleving. Er is voor elk wat wils: digitaal of analoog, voor jong en oud, om te voelen of te doen. Als museum streven we ernaar alle mogelijke drempels weg te nemen. Iedereen moet zich welkom voelen in het KMSKA. Ook op de werkvloer creëren we een warme plek waar iedereen zichzelf kan zijn.

Jouw functie

Als stagiaire digitale marketing:

  • Ontdek je wat het betekent om deel uit te maken van het communicatieteam van een van de grootste musea in België.
  • Houd je de website up-to-date met nieuwe content (zoals evenementen en tentoonstellingen).
  • Maak je mee nieuwe content: 
    • Je schrijft briefings voor externe fotograten en videografen. Je volgt de productie’s op.
    • Je maakt zelf video’s voor het TikTok-kanaal van het museum.
  • Bereid je socialemedia-posts voor (Instagram, Facebook, LinkedIn) en plan je deze in.
  • Analyseer je de prestaties van onze socialemediaposts en website.
  • Werk je mee aan diverse digitale marketingprojecten.

Ondersteun je het communicatieteam in de volgende taken

  • Denk je strategisch mee over hoe we als museum meer jongeren kunnen bereiken.
  • Ben je lid van de contentredactie. Je hebt oog voor wat leeft in de maatschappij en actualiteit en inspireert de redactie.
  • Het opvolgen en evalueren van de prestaties van de content.

Jouw profiel

  • Je bent student(e) en volgt een opleiding in marketing, communicatie, digitale media of een vergelijkbaar vakgebied.
  • Je hebt een basiskennis van sociale media en contentbeheer.
  • Je bent creatief, nauwkeurig en communicatief.
  • Je hebt een hart voor cultuur en kunst.
  • Je bent beschikbaar voor een stageperiode van minimaal 2 maanden. De exacte duur en startdatum van de stageperiode is flexibel en kan in overleg worden bepaald.

Ons aanbod

  • Je bent lid van het communicatieteam van het KMSKA. Je krijgt een gevarieerd, interessant en uitdagend takenpakket binnen een klein team waarin je veel kansen krijgt. 
  • Het museum stimuleert collegialiteit, nieuwsgierigheid en ondernemerschap. Hier kom je dagelijks met de glimlach naar het werk. 
  • Je hebt een grote mate van vrijheid en zelfstandigheid, maar je staat er nooit alleen voor.

Ga je de uitdaging aan?

Stuur je cv en motivatie naar an-sofie.nedee@kmska.be

Het KMSKA streeft ernaar een inclusieve organisatie te zijn met een divers personeelsbestand. We selecteren kandidaten op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden. We doen dit ongeacht geslacht, leeftijd, handicap, culturele achtergrond, nationaliteit of levensbeschouwing. 

Meer Schoonste Vacatures

Rubens

Blijf verbonden!

Ontvang altijd de laatste nieuwtjes